Mire érdemes odafigyelnünk, ha már be van kötve távfelügyeletre a riasztórendszerünk?
-
- Ne menjünk el rövid időre sem otthonról anélkül, hogy bekapcsolnánk a riasztót!
- Használjuk az otthon maradó vagy az éjszakai élesítéses bekapcsolási üzemmódot!
- Minden általuk feljogosított felhasználónak legyen külön kódja!
- Az ablakok, ajtók bezártságáról győződjünk meg a riasztó bekapcsolása előtt.
- Ha kisállatot vettünk, kérdezzük meg a telepítőt, hogy alkalmas-e a meglévő érzékelő.
- Évente egyszer ellenőriztessük szakemberrel a riasztót.
- Mielőtt távközlési szolgáltatót vagy csomagot váltunk, kérdezzük meg a riasztó telepítőjét.
- Ha megváltozik az értesítendők telefonszáma, jelentsük be az ügyeleten!
- Ha kapukulcsot vagy kódot váltunk, az ügyeletről se feledkezzünk meg!
- Ha téves riasztást okozunk, jelszó használatával azonnal mondjuk le az ügyeleten!
- Az SMS küldés nem egyenlő a távfelügyelettel
A mobiltelefonos kommunikáció fejlődésében az SMS megjelenése óriási mérföldkőnek számított. Nagyon sok mindenre lehet használni, még a banki tranzakciók megerősítésére is. Gyors, pontos.
Egy probléma van vele: akármilyen sürgős az üzenet, nem biztos, hogy a címzett azonnal elolvassa. A mobilja ugyan fogadja az üzenetet, egyszer jelez is, de utána már nem ad hangjelzést. Az újabb üzenetek pedig egyre mélyebbre temetik.
Két lehetőségem van:
- vagy folyamatosan nézem az üzeneteket (úgy élek, mint egy szolgálatban lévő diszpécser)
- vagy nem tudok időben intézkedni a riasztási SMS-re.
Gondoljuk végig, hányszor fordul elő velünk, hogy órákkal vagy napokkal később olvasunk el egy SMS-t. Például:
- lemerült a telefonom
- olyan helyen tartózkodom, ahol nincs térerő (hegyekben, eldugott völgyben, teremgarázsban, stb.)
- repülőn ülök
Mi van, ha ellopták a telefonom? Idősebb emberek el sem tudják olvasni az SMS-t. A riasztó rendszerek fejlődése hiába kínálja tálcán az SMS küldési lehetőséget, nincs semmi biztosíték arra, hogy a címzett időben olvassa és hatékonyan tud intézkedni.
Erre csak a távfelügyelet képes!
A diszpécser képernyőjén addig villog a jelzés, amíg fel nem hívja a megadott személyeket, és ki nem küldi a járőrt a helyszínre. A távfelügyelet diszpécsere élőszóban részletes információt ad a történtekről (pl.“a tetőablaknyitás érzékelője jelzett”), és meggyőződik arról (jelszó), hogy valóban az vette fel a telefont, aki illetékes.
A távfelügyeleti szolgáltatás nagyságrendekkel többet ér, mint az SMS küldés, és ez természetesen a szolgáltatás árában is tükröződik.
Ha hasznosnak érezte írásunkat, akkor kérjük, hogy lájkoljon bennünket a Facebookon